Tulpanförsäljning, vecka 5, 8,10 - 2025 (OBS ändrade veckor)
ALLA SPELARE OCH FÖRÄLDRAR FRÅN U9 OCH UPPÅT
Att sälja tulpaner från Blomab är en av klubbens säljaktiviteter för att dra in den ekonomi som behövs för att driva och utveckla föreningen på det sätt som vi vill.
TULPANER FRÅN BLOMAB
Denna aktivitet går ut på att sälja Tulpaner från Blomab. Varje spelare från U9 och uppåt får 8 buntar tulpaner under veckorna 5, 8 och 10 (OBS andra veckor i år). Är man fler syskon i klubben så får man 12 buntar per familj. Varje bunt säljs för 80 kr/bunt i varje bunt är det 10 st tulpaner. Ordinarie pris i butik är 80-90 kr.
PRIS FÖR TULPANERNA
Varje bukett säljer klubben för 80 kr och de innehåller alltså 10 st tulpaner. Föreningen tjänar i år 41,50 kr/bukett.
UTHÄMTNING - SÅ HÄR GÅR DET TILL
Uthämtning
Varje vecka som försäljning ska ske så hämtar man tulpanerna i Blomabs lager ute vid Allebike i Alingsås under torsdagen (alltså vecka 5, 8, 10) mellan kl 18-19.30.
Kan man inte komma då så ordnar man så att någon annan hämtar tulpanerna åt sig. Detta är det enda tillfället som det går att hämta.
Pricka av
När man hämtar tulpanerna så plockar man själv till sig sina buntar. Det finns olika färger. Kommer man tidigt så kan man väja färg innan det blir utplockat. När du plockat buntarna så prickas du av på medlemslistorna så vi vet vilka som hämtat.
Faktura skickas ut
I samband med utlämningen (vare sig man hämtat tulpanerna eller inte) så skickas en faktura ut via mejl i vårt system på svenskalag.se på summan som ska betalas. Betalning ska senast ske 14 dagar efter utlämning.
MERFÖRSÄLJNING KAN FYLLA LAGKASSAN
Vi tillsammans med Blomab erbjuder alla att beställa fler än de 8 buntar som ni får automatiskt och då får laget möjlighet att tjäna in lite extra pengar till lagkassan.
Senast tisdagen (vecka 3, 5, 8) innan utlämningen så måste man beställa dessa extra buntar. Även dessa hämtar man ut på torsdagen samma vecka.
Förtjänsten av merförsäljning går oavkortat till lagkassan.
Beställningen av detta görs via formulär på hemsidan, du hittar formuläret via länken här >>
VARFÖR BEHÖVS DETTA?
Förutom medlems- och träningsavgifter, bidrag, sponsorintäkter så är försäljningsaktiviteter en viktig del för att dra in de intäkter som behövs i föreningen.
Träningsavgifter och försäljningsaktiviteter går bla till :
- Gemensamt material såsom matchtröjor, träningströjor, målvaktsskydd, puckar, låga sarger, utrustning, möbler till kafeteria mm.
- Utbildning av ledare
- Ledaraktiviteter
- Kostnad för domare
- Licenskostnader för spelare
- Försäkring av spelare och ledare
- Hyreskostnad av istid, förråd och omklädningsrum
- Kostnader för klubbhus
- Kostnader för Cupavgifter
FRÅGOR
Om ni undrar över något kring detta så kan ni ta kontakt med någon i styrelsen eller mejla undertecknad.
TACK FÖR ERT ENGAGEMANG!
Mvh Staffan Wåhleman, Klubbchef